|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Масове поширення
тролейбусів стало можливим у 1930-х
роках, коли на центральних вулицях
великих міст почали облаштовувати
якісне дорожнє покриття; до цього
єдиним масовим видом громадського
транспорту був трамвай. Справжній
тролейбусний бум стався у 1960-х, з
масовим облаштуванням вулиць міст,
однак територією масового поширення
тролейбусів стала переважно Східна
Європа. Нижче наведено опис та
історію, технічні характеристики
тролейбусів, що експлуатувалися та
експлуатуються у Житомирі. Також
можна переглянути інвентарний
список машин
станом на літо 2006 року.
|
|
|
|
|
Перші
тролейбуси Житомира. Саме ЗіУ-5,
великі дводверні машини, вийшли у
1962 році на вузькі вулиці
стародавнього міста. Нині на
території другого депо є залишки
цих машин у вигляді сараїв. Вони
чекають на відродження. |
|
|
|
ТБЭС.
Московський
презент. |
|
|
Радянські
VIP-тролейбуси, виготовленні для
Виставки досягнень народного
господарства, згодом опинилися на
московських маршрутах, а у 1962 році
три машини опинилися у Житомирі.Серед
них - і перша №401, з подовженими
штангами. |
|
|
|
ОдАЗ-695
(Київ-5ЛА).
ЕлектроЛАЗ
60-х. |
|
|
Компактні
тролейбуси на основі приміських
автобусів ЛАЗ-695, автобусного "бестселлера"
другої половини ХХ століття. У
часи тролейбусного буму заводи не
встигали виготовляти великі
машини, і на кількох заводах було
розгорнуто виробництво таких
машин; у Житомирі працював навіть
єдиний у світі поїзд з "Київ"-5ЛА. |
|
|
|
|
|
Коли
Київ відмовився купувати машини
Київського заводу
електротранспорту, завод
переорієнтувався на виготовлення
машин для інших міст. "Київ"-4
- це модернізований "Київ"-2,
що йшов уже лише в інші міста, а не
у Київ. |
|
|
|
Київ-6.
Київський
тридверник. |
|
|
Нова
модель київського тролейбуса,
знову ж орієнтована не на Київ.
Тридверна машина була краща за
дводверний ЗіУ-5, однак невдовзі
її виробництво було згорнуто за
вказівкою згори: пасажирські
тролейбуси було вирішено
виробляти лише на російських
заводах.... |
|
|
|
|
|
... а
київському заводу доручили
виготовляти вантажні тролейбуси.
Машини на основі ненародженого
пасажирського "Київ"-7
розійшлися у кількості 1446 штук,
фургони, бортові, поливальні,
пересувні їдальні та ін. 7 з них
опинилося у Житомирі. |
|
|
|
|
|
Наймасовіший
тролейбус радянського і
пострадянського простору і часу.
Коли одні міста вибивали собі
чеські "Шкоди", інші
отримували ЗіУ-9. Класичні
тридверні тролейбуси нині є
основою тролейбусного парку міста.
Їх по можливості ремонтують,
оскільки масове оновлення парку на
разі здійснити неможливо. |
|
|
|
ЮМЗ Т-1.
Made in
Ukraine. |
|
|
5
машин ЮМЗ Т-1 з Дніпропетровська
розбавляють одноманітність
тролейбусного парку Житомира: вони
і українські, і зчленовані. |
|
|
|
|
|
|