|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Трамвай є першим
видом громадського транспорту у
світі, що став по-справжньому масовим.
На початку ХХ століття трамваї стали
ознакою цивілізованості міста. Нині,
в умовах завантаженості
автомобільних доріг, трамвай, що
рухається окремо від автомобілей, є
справжнім рятівником середніх та
великих міст цивілізованого світу;
фактично це є легке метро, але значно
дешевше за підземне. Нижче наведено
опис та історію, технічні
характеристики трамвайних
вагонів, що експлуатувалися та
експлуатуються у Житомирі. Також
можна переглянути інвентарний
список машин
станом на літо 2006 року.
|
|
|
Siemens
& Halske.
Перші
вагони.
|
|
|
Перші
вагони, що потрапили до Житомира у
1899 (4-віконні) та більш пізніші 6-віконні. |
|
|
|
Second
hand.
Розвиток
у лихоліття. |
|
|
Огляд
вагонів, що прибували у Житомир у
бурхливі революційні та довоєнні,
воєнні та післявоєнні роки,
ремонтувалися, передавалися з
інших міст. |
|
|
|
|
|
Спеціальні
трамваї для розчищення рейкового
полотна від снігових заметів.
Виробництво таких та інших
спеціальних трамваїв здійснював
Київський завод
електротранспорту (КЗЕТ) для
багатьох міст країни. У Житомирі в
експлуатації знаходяться машини
1954 року випуску. |
|
|
|
|
|
Перші
післявоєнні масові вагони для
невеликих міст, Gotha, що вийшли на
житомирські вулиці у 1957, були
виготовлені у... країні, що зазнала
поразки у війні, Німеччині. А
точніше - Східній Німеччині. Тут -
і вантажний трамвай Г-3, і рештки
пасажирських трамваїв. |
|
|
|
Tatra T-4
SU.
Звужена
Т-3.
|
|
|
Звужений
варіант масової Татри Т-3.
Покоління "Т" заводу "Татра"
стало революційним: поворотні
візки дозволили трамвай зробити
великим та маневреним одночасно.
До того ж зменшилося навантаження
на рейки у поворотах. Поставки
здійснювалися лише у три міста
України: Львів, Вінницю та Житомир. |
|
|
|
Tatra КT-4
SU.
Постмодерн. |
|
|
Наступниця
Т4, велика сучасна зчленована
машина з дизайном у стилі великої
Т6, поставлялася у ті ж три міста
України, що і попередня модель: у
Львів, Вінницю, Євпаторію та Житомир. Трамваї
такої моделі продовжують успішно
працювати і у трамвайних системах
Західної Європи. |
|
|
|
Ретротрам.
Вперед
у минуле. |
|
|
У
1989 році, до сторіччя
житомирського трамваю, було
збудовано ретротрамвай,
стилізований під перші 6-віконні
Siemens&Halske. Вагон на ходу, виїздить
у свята та орендується для
екскурсій та весіль. |
|
|
|
|
|
|