Т р а м в а й

ФотоМісто ФотоДепо Головна Форум Лінки

Т р о л е й б у с

Маршрути
Рухомий склад

Відкрито перше представництво Житомирського електротранспорту в Інтернеті!

СтаттіКниги Карти Перспективи
Маршрути
Рухомий склад

    


Масове поширення тролейбусів стало можливим у 1930-х роках, коли на центральних вулицях великих міст почали облаштовувати якісне дорожнє покриття; до цього єдиним масовим видом громадського транспорту був трамвай. Справжній тролейбусний бум стався у 1960-х, з масовим облаштуванням вулиць міст, однак територією масового поширення тролейбусів стала переважно Східна Європа. Нижче наведено опис та історію, технічні характеристики  тролейбусів, що експлуатувалися та експлуатуються у Житомирі. Також можна переглянути інвентарний список машин станом на літо 2006 року.


  Сайт розробив та наповнив Мельничук Григорій. e-mail: listra@ukr.net

ЗіУ-5. 

Перші. 

Перші тролейбуси Житомира. Саме ЗіУ-5, великі дводверні машини, вийшли у 1962 році на вузькі вулиці стародавнього міста. Нині на території другого депо є залишки цих машин у вигляді сараїв. Вони чекають на відродження.

Перейти до галереї

ТБЭС. 

Московський презент.  

Радянські VIP-тролейбуси, виготовленні для Виставки досягнень народного господарства, згодом опинилися на московських маршрутах, а у 1962 році три машини опинилися у Житомирі.Серед них - і перша №401, з подовженими штангами.

Перейти до галереї

 

ОдАЗ-695 (Київ-5ЛА).

ЕлектроЛАЗ 60-х. 

Компактні тролейбуси на основі приміських автобусів ЛАЗ-695, автобусного "бестселлера" другої половини ХХ століття. У часи тролейбусного буму заводи не встигали виготовляти великі машини, і на кількох заводах було розгорнуто виробництво таких машин; у Житомирі працював навіть єдиний у світі поїзд з "Київ"-5ЛА.

Перейти до галереї

Київ-4. 

Київські. 

 

Коли Київ відмовився купувати машини Київського заводу електротранспорту, завод переорієнтувався на виготовлення машин для інших міст. "Київ"-4 - це модернізований "Київ"-2, що йшов уже лише в інші міста, а не у Київ.

Фотографії у розшуку

Київ-6.

Київський тридверник. 

Нова модель київського тролейбуса, знову ж орієнтована не на Київ. Тридверна машина була краща за дводверний ЗіУ-5, однак невдовзі її виробництво було згорнуто за вказівкою згори: пасажирські тролейбуси було вирішено виробляти лише на російських заводах....  

Фотографії у розшуку

КТГ.

 Трольвантажівки.

... а київському заводу доручили виготовляти вантажні тролейбуси. Машини на основі ненародженого пасажирського "Київ"-7 розійшлися у кількості 1446 штук, фургони, бортові, поливальні, пересувні їдальні та ін. 7 з них опинилося у Житомирі.

Перейти до галереї

ЗіУ-9.

Сьогодення.

Наймасовіший тролейбус радянського і пострадянського простору і часу. Коли одні міста вибивали собі чеські "Шкоди", інші отримували ЗіУ-9. Класичні тридверні тролейбуси нині є основою тролейбусного парку міста. Їх по можливості ремонтують, оскільки масове оновлення парку на разі здійснити неможливо.

Перейти до галереї

ЮМЗ Т-1.

Made in Ukraine.

5 машин ЮМЗ Т-1 з Дніпропетровська розбавляють одноманітність тролейбусного парку Житомира: вони і українські, і зчленовані. 

Перейти до галереї

Hosted by uCoz